temp

Voorbereiding:
Martijns moeder en mijn oom vertelden op een verjaardag dat ze op vakantie gingen naar Canada om daar ook familie te bezoeken. Onder het genot van een paar biertjes grapten wij tegen elkaar dat we wel mee zouden gaan. De weken erna hebben we ons plan concreter uitgewerkt en bij Travel Canada een reis naar Oost en West Canada gecombineerd. Uiteraard zijn we gewoon met z'n tweeën aan de reis begonnen.
De route:
Hieronder vindt je de route die we tijdens onze roadtrip hebben gereden.
Dag 1: Baak - Amsterdam - Toronto
Dag 2: Toronto - Niagara Falls - Toronto
Dag 3:  Toronto - Ottawa
Dag 4:  Ottawa - Quebec
Dag 5: Quebec
Dag 6:  Quebec - Montreal
Dag 7:  Montreal - Kingston
Dag 8:  Kingston - Toronto - Calgary
Dag 9:  Calgary - Banff
Dag 10: Banff
Dag 11:  Banff - Lake Louise
Dag 12:  Lake Louise - Jasper
Dag 13:  Jasper
Dag 14:  Jasper - Clearwater
Dag 15:  Clearwater - Gold Bridge
Dag 16: Gold Bridge
Dag 17:  Gold Bridge - Whistler
Dag 18:  Whistler - Victoria
Dag 19:  Victoria - Vancouver
Dag 20:  Vancouver
Dag 21: Vancouver - Amsterdam - Baak
Reisverslag:
Helaas ben ik ons reisdagboek kwijt geraakt waardoor het een behoorlijk gepuzzel was om het verslag van onze reis juist op papier te krijgen. Aan de hand foto's is het dan toch allemaal nog redelijk gelukt.
Dag 1: Baak - Toronto (138 km per auto - 6090 per vliegtuig - 35 km per auto)
Onze vlucht naar Toronto was er 1 met overstap op Londen Heathrow. Dit was voor ons de eerste en de laatste keer dat we met een tussenstop zijn gevlogen. Wat een ellende was dat zeg. Eindelijk na een reis van 15 uur kwamen we aan op het vliegveld van Toronto waar we onze auto op konden gaan halen bij Alamo autoverhuur. De huurauto in onze klasse was op dat moment niet beschikbaar, wat een pech, not. We mochten een auto uit de hoge klasse kiezen. Met een dikke Chrysler 300 Touring verlieten we het vliegveld om middels de navigatie op mijn telefoon. Dit ging uiteindelijk vrij eenvoudig. We hadden de auto even aan de straat geparkeerd om in te checken in het Comfort Hotel Downtown en een parkeer kaartje te kopen. Martijn had een parkeerwacht die daar aan het werk was nog even gevraagd of we de auto daar even mochten laten staan, de man gaf aan dat geen probleem. Toen we terugkwamen bij de auto zat er echter een parking ticket achter het raam. Fuck the police, wat een kut streek van die gast. Het is al niet anders dan in Nederland. 's Avonds hebben we nog even rondgelopen in de wijk bij ons hotel.
Dag 2: Toronto - Niagara Falls - Toronto (274 km)
Deze tweede dag hebben we Niagara Falls bezocht. De falls liggen op zo'n 2 uur rijden van Toronto. Wat een commerciele meuk was dat bij de Niagara Falls. Overal hotels en andere toeristisch meuk. De falls zelf waren mooi en hebben we alleen vanaf de Canadese kant bekeken en het was best indrukwekkend. Maar de vele toeristen maakten het toch voor ons allemaal wat minder. Na een uurtje hadden we wel gezien en zijn we terug gereden naar Toronto. 's Middags hebben we het Rogers Centre, het Baseball stadion van Toronto en de naast gelegen CN-Tower bezocht. Het uitzicht vanuit de meer dan 550 meter hoge CN-Tower is geweldig. De glazen vloer maakt op het uitzicht punt maakt het nog gaver. Martijn heeft dit vanwege zijn hoogtevrees helaas moeten missen. Na het bezoek aan de CN-Tower hebben we nog rondgewandeld door downtown Toronto met z'n vele skyscrapers met daartussen nog enkele verdwaalde oude gebouwen.